Selecteer een pagina

Over Van Winkoop

Familiebedrijf Van Winkoop

Van Winkoop is een familiebedrijf dat in 1967 is opgericht. Het is uitgegroeid tot de grote schadespecialist voor trucks in de regio Midden-Nederland. Met specialismen in truckspuiterij, truckschade, reclame en bedrijfsauto’s, is Van Winkoop een belangrijke speler op de Nederlandse markt.

1967

De start van Van Winkoop

Nooit meer hetzelfde, een levensgroot bord met deze tekst en een grote foto van Gert van Winkoop hangt in de spuiterij. De nalatenschap van pa is groot. in 1967 begon Gert het autoschadeherstel bedrijf G. van Winkoop Carrosserie en zonen in de voormalige nertsenfokkerij aan de Hoenderweg.

Gert wilde eigenlijk banketbakker worden maar was allergisch voor meel. Daarom besloot hij vanwege  zijn andere passie iets met auto’s te gaan doen. Ome Cor sr en Jan Bouwman, tot op de dag van vandaag nog steeds werkzaam in het bedrijf en de pijlers van het bedrijf, voegden zich al gauw bij Gert in het bedrijf.

50 jaar later is Van Winkoop een gevestigde naam. Een one-stop-shop op het gebied van schadeherstel, spuitwerk en reclame in vrachtwagens en bedrijfswagens.

Trucks

In 1991 zag mijn vader de autoschade teruglopen en begon hij zich te richten op de trucks. Dat bleek een schot in de roos.” Die liefde voor trucks is altijd gebleven en de aandacht ging steeds meer naar het grote werk. 

 

1991
2000

Van Winkoop Truckschade, Truckspuiterij & Reclame

In 2000 werd van Winkoop Reclame opgericht en 5 jaar later maakte Bert Ouwendijk met truckschade de Van Winkoop One-Stop-Shop voor trucks compleet. in 2001 nam zoon Cor het bedrijf over van Pa. De markt in trucks nam een vogelvlucht en explodeerde in omvang terwijl Autoschade steeds meer gestuurd werd door verzekeraars. En juist die sturing paste niet bij Cor van Winkoop.

Cor verzamelde een solide team om zich heen om samen het bedrijf naar een ander niveau te tillen. Ome Cor sr, en vanaf 2012 Emmelieke van Winkoop,  was verantwoordelijk voor de autoschade afdeling. Bert Ouwendijk leidt van Winkoop Truckschade en Rob Beugelsdijk staat aan het roer van Van Winkoop Reclame. Eric Donck zwaait, samen met Peter de Ridder en Cor van Winkoop, met de scepter in Van Winkoop Spuiterij.

Marktleider

In 2017 bestaat het bedrijf 50 jaar en kan het team terugblikken op een aantal significante prestaties. Het team van Truckschade is marktleider in het ontwerpen en maken van XXL trucks, ontworpen en geproduceerd in eigen stal! Aanvragen van Zweden tot Frankrijk en van Australië tot Ierland, overal ter wereld weten ze de mannen van Van Winkoop Truckschade te vinden.

Autoschade en Van Winkoop uit elkaar

In 2017 werd ook de Autoschade verkocht aan een medewerker. In 2012 ontstond de wens om deze steeds meer gedomineerde tak af te stoten van het bedrijf. Verzekeraars maken de dienst uit. Om het bedrijf verkoop klaar te maken werd Emmelieke van Winkoop aan het roer gezet. Opschonen en het binnenhalen van verzekeraars contracten was haar taak. In januari 2017 werd het felbegeerde laatste contract binnengesleept, dat van Achmea. In juni 2017 werd het verkoopcontract getekend.

2017
Verleden & heden

Van Winkoop Reclame

Dat Van Winkoop Reclame geen standaard sign en plakbureau is dat is ook te zien aan de prachtige referenties die het bedrijf heeft opgebouwd. Zo ontwierp en produceerde van Winkoop Reclame de Volvo Performance Edition voor Volvo Europa en de Renault High T edition voor Renault Europa. Daarnaast helpen ze ook huisstijlen updaten en nieuw ontwerpen voor grote namen als Manutan, St. van den Brink, Beelen sloopwerken, Hanos en lokale MKB-ers.

Van Winkoop Spuiterij Prijzen

Van Winkoop Spuiterij gooit ook hoge ogen in de wereld van de showtrucks, waarbij ze al menig keer 1e prijzen in de wacht sleepten. Ook wordt van Winkoop Spuiterij regelmatig aan tafel gevraagd om huisstijlen te bedenken voor bedrijven. Van Winkoop Spuiterij was de eerste spuiterij van Nederland die helikopters ging spuiten. Een delicate en secure bezigheid wat aangenomen werd als een echte uitdaging.

Het succes achter Van Winkoop

Van Winkoop blikt terug op 50 bewogen en fantastische jaren. Zijn unique selling point zijn de medewerkers met hun passie en hun gaven. Zij maken elke dag het verschil onder de slogan: Kan niet? dat kennen we niet.

Heeft u een nieuwe uitdaging voor ons?